MAKTAB TA’LIMIGA TAYYORLASHDA BOLALAR NUTQIY KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH AHAMIYATI
Valijon Qodirov
Kokand University Andijon filiali dotsenti, pedagogika fanlari doktori
Abstract
Hozirgi zamonda globallashuv yangi pallaga kirib, uning ijobiy va salbiy tomonlari keskin namoyon bo‘lib borayotgan bir sharoitda bir tomondan dunyo miqyosida ro‘y berayotgan siyosiy ahvol, boshqa tomondan ilm, fan-texnikaning mo‘jizakor natijalarga erishayotgani dunyo har jihatdan yangi davrga qadam qo‘yayotganidan darak bermoqda. Bu o‘z navbatida har bir millat oldida zamon bilan hamqadam, davr bilan hamnafas yashash shartini ko‘ndalang qilmoqda. Aks holda intellektual raqobat ustuvor bo‘lgan davrda rivojlangan, yetakchi davlatlar soyasida qolib, ikkalamchi mamlakat maqomida qilib ketish hech gap emas. Bu esa ertangi kun istiqbolini o‘ylagan har qanday jamiyat uchun kelishib bo‘lmas bir holatdir. Ta’lim-tarbiya mazkur muammo yechimining bosh omili sanaladi.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-son Farmoni bilan qabul qilingan “2022 – 2026 yillarga mo‘ljallangan yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”di Farmoni. https://lex.uz/uz/docs/-5841063.
Ushinskiy K.D. Tanlangan asarlar. T.: O‘quv peddavnashr.1959. 89-б.
Карелина И.О. Дошкольная педагогика: курс лекций: учебно-методическое пособие. - Рыбинск: филиал ЯГПУ, 2012.
Набиева С., Абдураҳмонова М. Болаларни мактабга тайёрлашнинг таълимий асослари.//Таълим самарадорлигини оширишнинг назарий-амалий асослари. Илмий-услубий тўплам. Т.: “ФАН”, 2007.
Abdullayeva S. 6-7 yoshli bolalarning so‘z boyligini aniqlash meyorlari. //“Til ta’limi bosqichlarida uzviylikni ta’minlashning ilmiy-amaliy muammolari” mavzusidagi O‘zbek tili doimiy X anjumanining materiallari, Andijon, 2009-yil 16-17-aprel. Toshkent: 2009.
Қодиров В. А. Мактабгача ёшда бўлган болаларни мустақил фикрлашга ўргатишнинг педагогик ва психологик омиллари. Innovative developments and research in education: a
collection scientific works of the International scientific online conference (23th
September , 2022) – Canada, Ottawa : "CESS", 2022. Part 9. P.175-180.