BOSHLANG’ICH SINF O’QISH DARSLARIDA SHE’RIY ASARLARNI O‘QITISH USLUBIYOTI

A.To‘raxo‘jayeva,

Qo‘qon DPI dotsenti

M.Abdukarimova

Qo‘qon DPI II bosqich talabasi


Abstract

Abu Rayhon Beruniyning ,, Hindiston “ asarida keltirilishicha, qadimda hindlar o‘zlarining barcha ilmiy asarlarini she’riy usulda, ya’ni aruzning rajaz bahrida yozgan ekanlar va bu urjuza janri deb atalgan. She’rning inson xotirasida tez qolishi va uzoq saqlanishi haqidagi ilmiy haqiqatni hind faylasuflari bundan bir necha ming yillar ilgari kashf etganlari bois urjuza janri paydo bo‘lgan[1,13]. Sharq mumtoz adabiyotuda Ibn Sino, Abu Rayhon Beriniy, Zahiriddin Muhammad Bobur, Shermuhammad Munis kabi ko‘plab olim va ijod ahllari urjuzalar yozishgan.


References

Abu Ali ibn Sino. She’rlar va tibbiy doston. – T.: Yangi asr avlodi, 1981. – B.3.

Mamatova T. She’riy asarlar tahlili. // Boshlang’ich ta’lim, jurnali. – T.: 2010 –№5 B. 30-

Qosimova K. va boshqalar. Ona tili o‘qitish metodikasi. –T.:Nosir, 2009.–351b.

Matchonov S., Shojalilov A., G’ulomova X., Sariev Sh., Dolimov Z. O’qish kitobi (4-sinf

uchun darslik). – T.: 2020.

Barakayev R. Bolalar she’riyatida tabiat tasviri va ekologik tarbiya. // O’TA, 2012.

№1.3-8b.