BOSHLANG’ICH SINF O’QISH DARSLARIDA SHE’RIY ASARLARNI O‘QITISH USLUBIYOTI
A.To‘raxo‘jayeva,
Qo‘qon DPI dotsenti
M.Abdukarimova
Qo‘qon DPI II bosqich talabasi
Abstract
Abu Rayhon Beruniyning ,, Hindiston “ asarida keltirilishicha, qadimda hindlar o‘zlarining barcha ilmiy asarlarini she’riy usulda, ya’ni aruzning rajaz bahrida yozgan ekanlar va bu urjuza janri deb atalgan. She’rning inson xotirasida tez qolishi va uzoq saqlanishi haqidagi ilmiy haqiqatni hind faylasuflari bundan bir necha ming yillar ilgari kashf etganlari bois urjuza janri paydo bo‘lgan[1,13]. Sharq mumtoz adabiyotuda Ibn Sino, Abu Rayhon Beriniy, Zahiriddin Muhammad Bobur, Shermuhammad Munis kabi ko‘plab olim va ijod ahllari urjuzalar yozishgan.
References
Abu Ali ibn Sino. She’rlar va tibbiy doston. – T.: Yangi asr avlodi, 1981. – B.3.
Mamatova T. She’riy asarlar tahlili. // Boshlang’ich ta’lim, jurnali. – T.: 2010 –№5 B. 30-
Qosimova K. va boshqalar. Ona tili o‘qitish metodikasi. –T.:Nosir, 2009.–351b.
Matchonov S., Shojalilov A., G’ulomova X., Sariev Sh., Dolimov Z. O’qish kitobi (4-sinf
uchun darslik). – T.: 2020.
Barakayev R. Bolalar she’riyatida tabiat tasviri va ekologik tarbiya. // O’TA, 2012.
№1.3-8b.


