BOSHLANG`ICH TA`LIM YO`NALISHI MAGISTRATURASIDA O`RGANILADIGAN PEDAGOGIK TADQIQOTLARDA STATISTIK METODLAR MOHIYATI
Furkat Zokirov
f-m f.n. Nizomiy nomidagi TDPU
Keywords: Statistika, tadqiqot usullari, pedagogika-psixologiya, tahlil va sintez, masalaning mohiyatini o'rganish.
Abstract
Psixologiya va pedagogika muammolarini tadqiq qilishda eng ko'p qo'llaniladigan usullarning qisqacha tavsifi ko'rib chiqiladi. Shuni ta'kidlash kerakki, ko'rib chiqilgan usullarning hech biri mustaqil ravishda olingan ma'lumotlarning universalligi yoki ob'ektivligining to'liq kafolati bo'la olmaydi. Shuning uchun har bir tadqiqotchi, bir tomondan, har qanday aniq metodni qo'llash texnikasini takomillashtirishga, ikkinchi tomondan, bir muammoni o'rganish uchun turli xil usullardan kompleks, o'zaro nazorat ostida foydalanishga intilishi kerak. Usullarning butun tizimini o'zlashtirish oqilona tadqiqot metodologiyasini ishlab chiqish, uni aniq tashkil etish va o'tkazish, muhim nazariy va amaliy natijalarni olish imkonini beradi.
References
Davydov V.P. Pedagogik tadqiqot metodologiyasi, usullari va texnologiyasi asoslari: Ilmiy-uslubiy qo'llanma. - M.: FSB akademiyasi, 1997 yil.
Shevandrin N.I. Ta'limdagi ijtimoiy psixologiya: Darslik. 1-qism. Ijtimoiy psixologiyaning konseptual va amaliy asoslari. - M.: VLADOS, 1995 yil.


